Ugens Ord 2020
Den Sidste Kamp
Uge 43, 2020
af Rick Joyner

I bibelsk profeti kaldes slutningen på denne tidsalder "Herrens store og forfærdelige dag." Hvordan er den både ”stor” og ”forfærdelig”? Det vil være godt for nogle og forfærdeligt for andre. Et af formålene med disse Ugens Ord er, at vi kan være sikre på at være på den “store” side. Dette indebærer imidlertid, at der ikke vil være noget i mellem. Der er ingen mellemvej i den ultimative kamp mellem godt og ondt. Vi vælger alle, hvilken side vi er på.

Bibelsk profeti har vist sig at være sikker og nøjagtig, og det er klart, at lyset vil vinde denne kamp. Nationerne vil komme til lyset til sidst. Denne ultimative kamp mellem godt og ondt er resultatet af alt, hvad der er sået ind i menneskeheden, kommer til modenhed. Vi vil være vidne til det bedste og det værste af menneskeheden. Gennem dette vil hele skabelsen til enhver tid kende konsekvenserne af at vælge det onde ved at vende sig fra Gud.

På grund af nogle dårlige bibeloversættelser blev konceptet spredt forkert, at slutningen på denne tidsalder var verdens ende. Dette er ikke tilfældet. Faktisk siger den bibelske profeti klart, at slutningen af på denne tidsalder vil være begyndelsen på den største periode, som menneskeheden endnu har oplevet på jorden og fører til en endnu mere vidunderlig fremtid bagefter. Menneskeheden har en lysere fremtid, end vi endda kan forestille os i dette liv.

Ingen menneskelig filosofi eller religion kan sammenlignes med det håb, mennesket og jorden end hvad der er blevet os givet af "rigets evangelium". Evangeliet betyder "gode nyheder", og der er aldrig blevet delt større nyheder end det kommende Guds rige til jorden. Når vi undersøger det stigende mørke, skal vi være endnu mere opmærksomme på det sikre håb, vi har fået.

Guds kommende rige begynder med en tusindårs periode, hvor der vil være fred på jorden, og alle de onde konsekvenser af menneskelig overtrædelse vil blive slettet fra mennesket og jorden. Dette inkluderer al menneskelig konflikt, sygdom, smerte og endda døden. Disse vil blive afskaffet. I denne periode vil menneskehedens oprindelige renhed og paradiset, som jorden blev skabt til at være, blive genoprettet.

Bibelsk profeti afslører at når jorden nærmer sig slutningen af denne tidsalder, vil alle nationer blive trukket sammen i to grundlæggende lejre. Den første lejr er de nationer, der søger Gud og prøver at tilpasse sig Han's formål. Den modsatte lejr er tilpasningen af de nationer, der har til hensigt, at mennesket skal herske over sig selv og jorden uden nogen indblanding fra Gud. I slutningen af denne tidsalder vil hver nation være i en af disse lejre.

Bibelsk profeti har en oversigt over nøjagtigt forudsigelse af menneskets historie. Dette blev imidlertid ikke givet, så vi bare kunne undre os over, at profetien var nøjagtig, men så vi kunne sætte vores lid til Guds åbenbarede plan. Vi sætter vores tro på den, så vi kan være en del af den. I denne profeti kommer vi til det tidspunkt, hvor alle nationer vil blive ført til ”Beslutningens dal”. Hver og en bliver nødt til at vælge, hvilken side de vil være på. Vores land vælger også nu.

Disse profetier kaldes undertiden "tegn", fordi de er som skilte på en vej for dem, der søger at gå "de retfærdiges sti". Det er den vej som Gud har fastsat for mennesket. De tegn, givet til at pege på slutningen af denne tidsalder, er blevet mere tydelige nu, fordi vi nærmer os. De, der kender “tidenes tegn”, er kaldt til at hjælpe med at forberede vejen for Herrens komme og Han's rige. Vi gør dette ved at bygge en højvej til den:

Es. 40:3-5.
I Ørkenen råber en røst: "Ban Herrens vej, jævn i det øde land en højvej for vor Gud!

Hver dal skal højnes, hvert bjerg, hver høj, skal sænkes, bakket land blive fladt og fjeldvæg til slette.

Åbenbares skal Herrens herlighed, alt kød til hobe skal se den. Thi Herrens mund har talt."

Denne højvej som bygges, er Guds højere vej. Dens konstruktion begyndte straks efter menneskets fald og vil fortsætte, indtil det er afsluttet og riget kommer. Intet, der nogensinde er skabt af mennesket, kan sammenlignes med det. At gå på denne højvej er at være i kontinuerlig ærefrygt for Gud og Han's plan for mennesket og jorden. At være en del af dets konstruktion er en af de største hædersbevisninger, vi kan få i dette liv.

Mange af de første bosættere i Amerika kom og søgte at opbygge en nation, der ville ære og følge Herren og derved være en del af denne højvej. De lagde et fundament for en nation, der ville følge og tjene Herren. Skønt vi har vendt os fra denne vej og det fundament synes at være tæt på sammenbrud, vil det ikke. Det måtte testes, og selvom vi nu er meget tæt på at fejle testen, vil den stå til sidst. Dette er ikke på grund af vores retfærdighed, men Gud var i dette fra begyndelsen, og Han begynder ikke ting, som Han ikke afslutter.

Bibelsk profeti indikerer, at den største del af at bygge denne højvej vil være i slutningen af den tidalder, hvor den største kamp mellem lys og mørke raser. Af denne grund skal vi lære at være som dem i Nehemias tid - at arbejde med en murske i den ene hånd og et sværd i den anden. Som Herren sagde, da Han talte om tegn i slutningen af denne tidsalder og de store vanskeligheder, burde kampen ikke gøre os modløse, men få os til at se op, fordi vores forløsning er nær.

Ifølge bibelsk profeti vil de fleste af jordens nationer være imod Gud og dem, der følger Ham med stor og voksende vrede i slutningen af tidsalder. Vi får at vide om et globalt forbund af nationer, der dannes, før Guds rige kommer, vil være en satanisk forfalskning/efterligning af det. Lederen af dette afsluttende menneskerig kaldes "syndens menneske", som er en personificering af "menneskets synd". Vi er meget tæt på dette nu.

Denne sidste, næsten konkurrerende, globale alliance af nationer vil hævde at være begyndelsen på utopien, som mennesket ofte har forsøgt at bygge for sig selv siden Babels tårnet. I stedet bliver det det mest morderiske og onde imperium, der nogensinde har undertrykt menneskeheden, indtil det bliver ødelagt af Herren. Det er grunden til, at de, der kender bibelens profetier, har været besluttsomme i at modstå ethvert globalt initiativ til at bringe nationerne under en global magt.

Dette er en overfladisk oversigt over bibelske profetier, men vi vil grave dybere ned i senere Ugens Ord . Vi vil også gå dybere ind i, hvordan fundamentet for den amerikanske republik var baseret på bibelske principper for at holde nationen på linje med Gud, hvorfor de globalistiske magter, der modsætter Ham, betragter Amerika som deres største fjende. Vi er.

UGENS ORD 44
OP